Isnin, 7 Februari 2011

~RomY anD JayWei~

Permulaan cerita...ms aku balik kg..ayah suh r aku design kn plan utk wat rumah baru utk GUGU, KOGY dan UCHI...(aku mmg nk wat bende tu tpi aku xterpikir g designnyer,sbb aku terlalu bnyk assgment nk kne settle dulu..aku hold r dulu utk design umah pets)..ayah aku minta tlg paknuar wat kn reban utk pet aku..hehee...sbb paknuar ni mmg berkebolehan dlm bidang praktikal..hehe..klw kowg xcaya..mai tgok hasil dy..hehee..


hahh..ni r paknuar ngh wat kn reban..aku just tlg menyebuk jer..hehee..


lambat sgt aku bertindak, so ayah aku pown cadgkn r nk wat reban mcmne kn..tetiba aku tgok plan y ayah wat tu..!!wahh!!!!ada 3 partition..hauhaua...giler gempak r..!!ape y nk letak lgi 1 reban lagi ni...???(aku tertanya2)..rupanya ayah aku bgtahu y dy nk bela burung....popoppppppp!!!!!terus tersentak aku..mcm xcaya je ayah nk bela burung...hauhauahaa,....bila pkir2 balik...nk bela burung ape ekh..??xkn nk bela burung y simple jer...kn..??hauhauaa..aku pown bukak r mudah.com utk cri burung y nk letak kt sngkat baru tu..heheee....aku cari punya cari...jumpa r sowg penternak burung merpati fantail..owg tu dri sungai petani..dy ckp kt aku..y dy ader burung..sepasang utk fantail..harga dy RM 80...!!!!wahhh!!!!!murah2..!!!aku bukan ape..sbb harga burung tu RM 350 sepasang kt pasaran..pulak tu aku dpt harga y betol2 murah..!!mmg xtoleh lain r..hehe..aku pown deal ngn dy..29.1.2011 aku amik burung tu t stesen bus LARKIN...hehee..

romy & jaywei diletakkan dalam kotak y agak kecik..abis ekor dy rosak..sibek skrg dh ok..hehee


pada permulaan tu aku mmg agak takot gak r nk deal..hehee..ye r..mana xnyer,..nnt dy tunjuk kt gmbar laen drp apa y dy bagi..kn..??tpi xper..aku percaya kn brother tu..sbb cari dy ckp mmg owg baek..g pown dy ada kdai pet sndiri..hehee..ni gmbr y dy mms kt aku..hehe

ni gambr y dy MMS aku utk deal beli nie..hehee


ok..ni r burung y dy dah hntr kt aku.hehee..

nama burung nie diberi oleh mak aku..hehe..mula2 dy nk letak romy and julie..pastu pkir2 lagi bru r dy nk letak ROMY & JAYWEI...heheetau pown dalam bahasa pasar.. tulisan "rumi dan jawi"..hauhaa..lawak dan kretive kn..???hahaaaa...so,skrg nie romy and jaywei dh ada kwasan y besar utk membiak..sbb paknuar dh siapkan aviary utk dy..hehee..jom tgok..!!!

ni r tempat baru romy & jaywei..harap2 mereka selesa..hehee


meraka masih lagi janggal ngn tempat baru..almaklum r sbelum ni dowg ditempt kn dlm sngkar kecil jer..hehe..kali ni dpt aviary y siap boley terbang2 g..hahaa

akhirnya...mereka dh serasi dgn tempat baru nie..hehee

paper pown pas bela ni aku menantikan chichi y bakal menjd ahli kluarga kami juga..hahaa..tunggu liputan sterusnya..hehehee....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan