Jumaat, 12 November 2010

aktiviti studio sem 4(kuala selangor)

pada bulan ogos y lalu...seminggu sebelum puasa...selama seminggu kami(student part 4 TRP) dh berkampung dgn menjalankn ativiti survey a.k.a. bancian r tentang penduduk di daerah Kuala Selangor yang terdiri daripada 3 mukin iaitu Mukin Kuala Selangor, Mukim Api-api, dan juga Mukin Pasangan..setiap mukim mmpunyai hampir 6-9 kampung gamaknyer..questoneir y kami bawa kt sna sebanyak 1200 set..mmg nk muntah cri owg nk wat soalan ktowg..heheehehe..tapi aper y meningalkan kenangan bermakna buat aku adalah :
  • semasa aku call ketua2 kampung utk memaklum kn y kami akan wat kajian kt kg dowg,aku dpt 1 nama pelik..iaitu SHUSHI dan SUSU...hauhauhaua...ini berikutan dgn ketua kg tu kurang pendengaran bila aku bgtahu nama aku...hauhaua...
  • ari pertama,baru jerk nek bus..pastu bus wat hal..mcm xksi jer ktowg g site visit..huhuuu...terpaksa lapulak g bengkel ngn baju y smart..huhuuu..pastu kitowg dpt taklimat drp MAJLIS DAERAH KUALA SELANGOR..MDKS..dpt mkan free and semua dak2 klas kitong tanya bermcm2 soalan kt presenter tu mcm peluru bom jatuh..hauhauaa..kami mmbanggakan warga UiTM dan Dr.fatimah/Pn.naasah(studio master kami)..pastu ktowg pown g r cek in kt kuates MDKS...mmg best r kuartes tu...tpi ape y aku xsuka bila malam..keluar semua LIPAS2 sebesar 2x ibujari kaki...mmg besar gila r...almaklum r kwasan utan and kg..mmg penghuninyer besar2 kn..??hehheee
  • ari ke-2..aku g kt sekolah pondok y ader kt situ seramai 6 owg..y aku xboley bla bila dak2 popuan y pkai baju ketat2 dipandang oleh ahli2 ulama kt situ..hehee..dowg malu r..dtg tmpt mcmtu tpi pkaian agak menjolok..hehe..kmi g jumpa guru bsar kt situ dan kami dilayan dgn bek..utk rumah y last ktowg wat survey..kami di jamu dgn air kelapa...best gilarrr..!!!sedap!!..mstu smua owg tekak ngh kering...bila di hulur air kelapa fresh..mmg best!!hauhauaa
  • semasa ari ke-3 aku buat servey..aku nyaris kene pukul dgn ahli tinju kt kg asahan...mgg sengal r owg tu..aku benggang betol...xpadan kn lelaki..ayat leser mcm popuan...huhuuuu(sedey giler)...paper pown ayat y aku bangga ngn dy ialah "walupun bini abg tu gemuk,itam,pendek..tpi bila ada laki hensem mcm adik nie masuk umh abg and berbual ngn dy..abg jeles gak"...hauhaua...bangga siot..!!pastu aku jawap plak "ishh..mana ader hensem..cute tu ader r"...hehee...paper pown lelaki tu owg kedah..aku benci owg kedah!!!!arghh!!!sengal!!aku dtg kg dy bukan nk ngorat bini dy tpi nk belajar...buuekkk!!!benci gila owg KEDAH!!!!huhuhuuuu...
  • ari ke-4 ms kt sna aku kene g kt estate owg india...korg mst xcaya..sbb aku pown xcaya ini kerana nk g kt kg owg india tu aku kne naek lori sawit...pastu merentas hutan kelapa sawit dgn jalan tanah merah y kotor gila kot,..air sungai wana itam..lembu,kambing bersepah...mmg suasana kg sgt2..aku suke$ sbb udara kt situ bersihr..hehee...kawasan tu berada di kg raja musa...ms nk balik ke tempt pnginapan,xder lori y nk kebndr..so,aku dan 2 owg kawan aku terpaksa jalan kaki di laluan tah merah utk kluar kt kwsan tu...dgn berbumbungkan cahaya mtahari..serios..!!aku rs ini y pengalaman y kowg xder..tpi aku ader..hehee..perjalanan memakan ms hnpir 2jam stgh..ms tu r kulit aku hangus gila2..hahhaa..m,paper pown aku tabik gila r budak2 kt situ..mereka snggup tu jalan kaki stiap hari g ke sekolah y jauh..huhuu..
  • hari ke 5  pulak..kami kne g kt tempt peranginan y berada di kwasan Kuala Selangor..salah 1 tempat y kami pergi ialah..Bukit Melawati dan Taman Alam...kt sna ktowg dpt jumpa mcm2 spesis hidupan y berada di dl tanah,di permukaan tanag dh juga awek2 cun..hauhauhauaa...pada mlm tu ktog g ke kampung kuantan..dimana kt kg tu ader kelip2...nk tgok kelip2 kne naek sampan...ape y menariknyer apebila pakcik y kayuh smpan tu ckp y sungai tu ader buaya...buaya nyer sebesar 2 manusia..mmg aku takot gila...ape y aku harapkan adalah jgn r buaya tu NGAP aku..huhuuu..dh r smpan dy lagi skit jer boley masuk air..huhuuuu...
  • hari ke-6 aku g wat survey kt pusat komersial kt Kuala Selangor..balance questionier ader bnyk g..kt situ r y kami pulun habis-habisan utk cari mangsa..biasa r..sambil menyelam..minum air..kt sna aku jumpa ader sowg pakcik y aku tnya nie..dy meluahkan perasaan kt aku...dy tnya aku nie amik kos aper..pastu aku ckp r y aku amik kos perancang bndr..pastu dy ckp anak dy ader mohon kos ini..ati aku bangga gak..sbb popular tu kos nie upanyer...hehee...tpi..paper pown wish anak dy dpt r amik kos TRP..hehee..pada malam tu..kami 1 kelas TRP seramai 20 owg g salebrate kt salah sebuah restoran sea food y terkenal di KUala Selangor..mmg sedap..restoran tu tepi pantai..da mkanan dy mmg tip top deliciooss~~t saper2 nk g..ajak r aku..t aku bwa g tmpt nyer ekh..hehee
  • ari terakhir aku kt situ,aku dpt eluarga angkat kt kg PERMATANG tengah...akak tu mmg baek gila r..aku xtahu r y aku ni dy nk jd kn adik angkt ke nk d kn menantu..y pasti dy xder anak..weng~~hauahuahuaa...m,aku jumpa dy kt kedai makan...dy y mengusahakn kedai makan tu..so,dpt mkan free and lepak2 kt situ..best!!!dan xluper juga..aritu aku jumpa pengembala kambing..sempat gak aku amik gmbr ngn kambing dy..hehe..best2..tpi agak jeles r ngn kawan2 y dpt tempt gembala kmbing y wat ativiti mengembala secara komersial..sbb kt situ dowg dpt minum susu kmbing fresh..dpt pgang anak kmbing dan mcm2 g...huhuuu

ok..aku dh pnat menaip nie..nk g basuh baju pulak..esok aku dh nk balik kg..cerita selanjutnyer aku update nnti yer..hehe..kt sni aku sertakan gmbar2 knangan terindah aku kt sna..tgok jgn x tgok yer..??hehee





















    Tiada ulasan:

    Catat Ulasan